Zoekmachine optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie

Zorg dat je hoger in Google wordt gevonden met zoekmachine optimalisatie oftewel SEO (search engine optimization).

Zoekmachine optimalisatie is bedoeld om jouw website hoog te laten scoren in de organische zoekresultaten van Google met voor jouw website relevante zoekwoorden.

Voor deze organische zoekresultaten is de vermelding gratis in tegenstelling tot zoekmachine adverteren (Google Ads).

Hoe werkt SEO?

SEO draait vooral om het helpen van jouw doelgroep. Optimaliseer je site om aan te sluiten op de behoeften van je gebruikers.

De zoekmachine kijkt naar vele aspecten die samen een waardering vormen voor jouw website gebaseerd op kwalitatieve populariteit. Google heeft hiervoor specifieke richtlijnen opgesteld om te bepalen of een website opgenomen wordt in de zoekmachine.

Het niet opvolgen van deze richtlijnen oftewel foutieve optimalisatie kan leiden tot diskwalificatie uit de zoekmachine, waar door je helemaal niet meer zichtbaar bent.

Google wil gebruikers zo goed mogelijk helpen door de juiste zoekresultaten hiervoor te tonen.

Scoor hoger in Google

Wil jij hoger gevonden worden met relevante zoekwoorden in Google? Hoe komt het dat je concurrenten beter scoren? De eerste stap begint met de selectie van de juiste zoekwoorden die van belang zijn voor jouw product en/of dienst.

Algemene zoekwoorden hebben meer concurrentie dan specifieke zoekwoorden. Daarnaast zeggen algemene zoekwoorden vaak niet veel en bestaan ze vaak uit één woord.

Voor een verkoop uit deze zoekresultaten heb je meer bezoekers nodig dan als je gevonden wordt met specifieke zoekwoorden. Algemene zoekwoorden vergen ook meer tijd om hoger mee gevonden te worden vanwege de concurrentie.

Hoe hoog je in Google scoort is afhankelijk van de populariteit van jouw website (voor Google) en de gekozen zoekwoorden.

Google biedt zelf een startersgids aan voor zoekmachine optimalisatie.

Website optimaliseren

Een belangrijk onderdeel bij SEO waar je zelf invloed op hebt is je eigen website. Allereerst dient deze technisch in orde te zijn. Hierbij wordt gekeken of deze functioneert volgens de richtlijnen van Google. Denk hierbij aan geen spam, optimale laadtijd, gebruik van juiste codering, verwerking van meta-tags, en meer.

Conversie is hier ook onderdeel van, om van zoveel mogelijk bezoekers klanten te maken. Krijg inzicht in je bezoekersgedrag en speel hierop in met je website. Zorg dat bezoekers de juiste gewenste acties uitvoeren.

Waarom ons als SEO-specialist

Voor vele klanten heeft Webwinkel Company het online rendement verbetert met topposities in Google.

Vanuit onze kennis en met meer dan 10 jaar expertise in zowel eigen concepten als werk voor klanten kunnen wij jou uitstekend helpen met de online vindbaarheid van jouw website!

Wil jij ook ervaren hoe het is om beter gevonden te worden met zoekmachine optimalisatie? Bel ons op 0499 21 92 38.

Enkele SEO tips

Unieke teksten
Google houdt van unieke content. Gebruik niet de beschrijving van de fabrikant of leverancier, omdat vele anderen dit al doen. Dit is geen unieke content waardoor je minder goed wordt gevonden en zelfs geblokkeerd kan worden door Google omdat je exact dezelfde content hebt als anderen.

Linkbuilding
Links van andere websites zijn belangrijk om beter gevonden te worden. Zeker als de pagina van waaruit gelinkt wordt over jouw zoekwoord gaat. Nog beter is zelfs het ‘zoekwoord’ te laten doorlinken naar jouw pagina, dit is nog meer relevantie.

Zoekmachinevriendelijke URL’s
Zorg ervoor dat de URL relevant is voor de pagina of het product. Gebruik korte URL’s die de belangrijkste zoekwoorden bevatten. De webshop wordt hierdoor niet alleen overzichtelijker, maar maakt het beter indexeerbaar voor de zoekmachine en zorgt er vooral voor dat je met relevante zoekwoorden beter wordt gevonden.

Snelle laadtijd
De snelheid waarmee je website (of pagina’s van je website) laadt wordt meegenomen voor de beoordeling in de zoekresultaten. Zorg ervoor dat je website snel laadt voor zowel desktop als mobiel. Een handig hulpmiddel hiervoor is Google PageSpeed Insight. Hier kun je zien hoe snel je website is en worden de verbeterpunten ook aangegeven.

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen op het gebied van zoekmachine optimalisatie? Bel ons op 0499 21 92 38

Ook hoger gevonden worden in Google?